Global Food Trade logo redesign

Global Food Trade is verantwoordelijk voor het distribueren van de beste merken van over de hele wereld en is verantwoordelijk voor veel van Azië’s toonaangevende winkelketens in Europa. Global Food Trade is onderdeel van de Engel Foreign Food Group.

Het huidige logo wordt gevormd door een wereldbol met daarin de naam Global Food Trade en een ring van diverse nationale vlaggen. In het woord Food zijn een vork en een mes verwerkt.

Het geheel komt wat gekunsteld en niet professioneel over en heeft geen moderne of tijdloze uitstraling. Het bevat ook teveel elementen waardoor het wat druk overkomt. Bij een verkleinde weergave op bijv. een visitekaartje zijn vork en mes én de onderlinge vlaggen haast niet te onderscheiden.

Concepten

Ik heb een aantal concepten bedacht die uitgaan van een moderne, frisse en tijdloze look. Ze zijn allemaal gebaseerd op een cirkel om de connectie met ‘global’ te behouden. Ik wilde perse niet een aardbol gebruiken omdat dat te voor de hand liggend is en oubollig. Kleuren kunnen nog wijzigen, maar ik ga uit van sterke, frisse kleuren om het merk meer body te geven. 

Serie 1

Sterk, in-your-face, bold, modern, degelijk, tijdloos.

Serie 2

Modern, tijdloos, duurzaam. Het duurzame en connectie met ‘food’ wordt verbeeld door de halm.

Serie 3

Modern, tijdloos, duurzaam, groen. Het duurzame en groen wordt verbeeld door het olijfblad.

GFT3e

Experimenteel

En nog een concept als experiment …